Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinje`s prosjekter!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ja,det kommer seg nå De skal bruke hele døra som kasse.Er åpent bak dørpanelene,slik at de kan spille inn i døra.
    Nja,fikk en meget god pris av planethifi på denne jobben.Kan røpe at det bli ikke for mye og ikke for lite.Det er sikkert en god del jobb med dette ja.

Comment

• Ok. Er nok noe mindre jobb når det spiller inn i døra. Mine er laget som en helt tett kasse inne i dørtrekket.

Men er fortsatt mye arbeid å få pusset og trukket når alt skal se bra ut

Hvordan er status nå da? Ferdig snart?

Comment

• Ja,blir nok litt mindre jobb enn om du skulla støpt bak også. Må nesten bruke hele døra som kasse med 3 stk 6,5". Vil nok tro det gikk med noen timer på disse dørpanelene.Tja,det går ikke akkurat så fort med prosjektet,da jeg har det litt tavelt for tiden. En god del igjen før jeg kan si meg ferdig.Har jo fått gjort litt mer.Skal slenge ut noen bilder i kveld jeg

Comment

• Ja, må vel i såfall ha rimelig tykke dørtrekk om du skal ha nok volum til 3x6,5"

Jeg har 2x6,5" i hver dør som står i kasser på ca 12 liter. Synnes det faktisk spiller veldig bra.

Comment

• Jepp,så derfor er det greit å la de bruke hele døra som kasse

Comment

• Har fått tilbake dørpanelene fra Planethifi.Resultatet ble meget frekt og bra.Har nå fått limt sammen de øvre delene på begge panelene.Venter bare på at limfugen skal tørke,slik at jeg kan montere de.

Har startet med å feste batteriene i hjulbrønnnen.Grublet lenge på hvordan jeg skulle gjøre dette best mulig.Tror jeg løste det ganske bra.Ble brukt firkantrør i denne dimmensjonen 40x40x3mm som rammeverk over batteriene.Festene i endene av rammen er flattstål i dimmensjonen 100x5mm .Disse bitene fikk en omgang med fresen og ble sveist godt fast i rammen.

Rammeverket ble festet med 4 stk m12 bolter med mutter under bilen.Var ca 5mm tykt gods der boltene går igjennom.Dette er laget slik at det legger mer og mer press på batteriene jo mer man strammer boltene.Skal lakke rammen svart og legge splen under rammen der den legger press på batteriene.

Her er noen få bilder av hva som er blitt gjort i det siste.

Dørpanelene er trekt opp i filt.

Har hatt på en tykk fuge sikaflex for å lime sammen delene til dørpanelet.

Her er det limt sammen på det ene dørpanelet.

Tykk fuge på det andre dørpanelet.

Her er det limt sammen på det andre.

Det første med 2 stk 6,5" som "vekter" for å legge trykk på limfugen.

Slik blir batteriene i hjulbrønnen liggende.

Her kapper jeg ut stål for å feste batteriene med.

Prøvemontering med alle bitene som skal sveises sammen og boltes fast i bilen.

Pusset vekk grunningen slik at jeg kan sveise bitene sammen.

Jekket opp bilen for å kunne feste boltene under den.

Prøcemontering med festeører på endene.

Her er alle bitene sveist sammen og boltet fast med 4 bolter.
              Last edited by Vinje; 21-06-2010, 01:32.

Comment

• Den er nok kanskje litt på kanten av overkill,men syns det er greit å vite at ting sitter skikkelig fast,om jeg skulle være uheldig å kollidere liksom.Har også tenkt å prøve meg i Espl konkurranse når jeg er ferdig.Så da er det jo greit å gjøre det skikkelig først som sist

Comment

• Ser meget bra ut det der. Better safe than sorry! Hvordan skal du feste batteriene nedi der!? Og er det Focal jeg ser i dørene?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Er vel ikke noe som heter overkill av festing av batteri! er da ikke gøy og ''kille'' noen i bilen heller
                    Mvh
                    Andreas Moen Sæterbø
                    Golf mk2
                    Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

• Det batteri-festet var genialt... Såkan du jo bare dempe brønnen og slå to fluer i ett smekk. Batteriene sklir ikke på dempemattene,og du får mindre støy. Så kan du jo lage ei heldekkende plate under firkantrøra,og ha f.eks sikring på plata. Eller dhvis de firkant-røra ikke stikker mye over "gulvet" er du jo i boks. Da får du helt gulv baki Lepo`n og ikke trenger å bekymre deg for "sig" over balja+at du fester gulvet i batterifestet.
                      Detta var jaggu greit planlagt/tenkt
                      No Windows-crap,just Mac Power

Comment

• Skal ikke batteriene festes i gulvet på et vis? Eller blir de liggende i klem mellom gulvet og festeanordningen din?
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Skal ikke batteriene festes i gulvet på et vis? Eller blir de liggende i klem mellom gulvet og festeanordningen din?
                          Ser ut til at de blir liggende i klem jah... Derfor foreslo jeg å legge et par lag med dempematter under batteriene sånn at de får "sugd" seg nedi og ikke sklir. Kan jo også fore oppunder rørkonstruksjonen.
                          No Windows-crap,just Mac Power

Comment

• Originally posted by Bassoflove View Post
                            Ser ut til at de blir liggende i klem jah... Derfor foreslo jeg å legge et par lag med dempematter under batteriene sånn at de får "sugd" seg nedi og ikke sklir. Kan jo også fore oppunder rørkonstruksjonen.
                            Ja ok, takk for at du svarer for han. Høres ut som en plan det med dempematter ja, gjerne ett par lag kanskje?
                            Også kunne han f.eks. skjært til noen tykke MDF-plater som kan legges mellom, så ligger de enda mer i klem...
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Hehe,her har gutta diskutert ja ser jeg Hjulbrønnen er allerede dempet med både vibroplast og splen.Så batteriene ligger på ett lag splen.Er ikke helt ferdig med rammen enda,skal se om jeg sveiser inn nå mer spennende etterhvert.Rammen over batteriene er laget slik at den klemmer hardere mot batteriene, jo mer man strammer de 4 boltene.Så rammen alene greier fint å holde batteriene på plass.

Dere får følge med videre,så ser dere hvilke planer jeg har videre med rammen og bilen. kan jo ikke røpe alt heller,da blir det jo ikke noe spennende

Comment

• lenge ca til du er ferdig med anlegget da ?

Comment

Working...
                                X